Сайёҳии фарҳангӣ, эҳёи ҳунарҳои мардумӣ, рушди минтақаҳо ва дастгирии ҷавонон ва занон ҳамчун самтҳои таркибии сиёсати ваҳдатҷӯёнаи давлат шомил шудаанд. Тавассути ваҳдат, имкон фароҳам омад, ки Тоҷикистон як кишвари сулҳпарвар ва устувор дар минтақа муаррифӣ гардад.
Ҷашни Ваҳдати миллӣ — ин рӯзи таърихӣ барои ҳар як шаҳрванди кишвар аст. Он рӯзи ба ҳам расидани дилҳо, бахшидани ранҷҳои гузашта ва якдигарро ҳамчун фарзандони як миллат пазируфтан мебошад. Арзиши ваҳдат имрӯз бештар аз пеш дарк шуда, наслҳои нав бояд аз таҷрибаи таърихӣ сабақ гиранд ва рисолати нигаҳдории сулҳу суботро ба дӯш гиранд.
Ваҳдати миллӣ дар Ҷумҳурии Тоҷикистон яке аз арзишҳои муқаддас ва пояҳои асосии суботи сиёсӣ, амнияти иҷтимоӣ ва рушди устувори ҷомеа маҳсуб мешавад. Ин мафҳум на танҳо бо сулҳу оштӣ ва хотимаи ҷанги шаҳрвандӣ иртибот дорад, балки ҳамчун зербинои давлатдории муосир ва намунаи ибратбахши фарҳанги таҳаммулпазирӣ ва гуфтугӯи сиёсӣ дар арсаи ҷаҳонӣ эътироф гардидааст.
Пас аз имзои созишномаи сулҳ, равандҳои барқарорсозӣ бо маром идома ёфтанд. Муассисаҳои давлатӣ фаъол гаштанд, гурезагон ба Ватан баргардонида шуданд, сохторҳои ҳуқуқӣ ва қонунгузорӣ тақвият ёфтанд ва муҳимтар аз ҳама, дар фазои сулҳу ваҳдат рушди ҷомеа ва иқтисоди миллӣ оғоз ёфт. Маҳз ваҳдати миллӣ шароити мусоид фароҳам овард, ки барномаҳои бузурги стратегӣ амалӣ шаванд, аз ҷумла сохтмони нерӯгоҳи «Роғун», роҳҳои муҳими байналмилалӣ ва дастгирии бахши хусусӣ.
Имрӯз ваҳдати миллӣ ҳамчун заминаи худшиносӣ ва худогоҳии миллӣ, омили ҳамгироии иҷтимоӣ ва таҳкими ҳувияти давлатдорӣ хидмат мекунад. Дар фазои сулҳу оромӣ имкониятҳои васеъ барои рушди маориф, фарҳанг, илм, ҷавонон ва ҷомеаи шаҳрвандӣ муҳайё гашт. Ҳазорон муассисаи таълимӣ ва фарҳангӣ барқарор ва сохта шуданд, ки дар онҳо наслҳои нав бо рӯҳияи ватандӯстӣ, таҳаммул ва эҳтиром ба арзишҳои миллӣ тарбия меёбанд.
Ҷашни Ваҳдати миллӣ, ки ҳамасола 27 июн таҷлил мегардад, ҳамчун рамзи олии ягонагии миллӣ ва бахшишу ҳамдигарфаҳмӣ дар қалби мардум ҷой гирифтааст. Дар ин рӯзҳо, на танҳо маросимҳои фарҳангиву сиёсии давлатӣ баргузор мешаванд, балки он ба як мактаби маънавӣ ва тарбиявӣ барои ҷавонон табдил ёфтааст.
Фазои ваҳдат ба густариши муносибатҳои байналмилалии кишвар низ мусоидат намуд. Тоҷикистон бо такя ба оромиву субот, тавонист узви фаъоли созмонҳои байналмилалӣ гардад ва ташаббусҳои глобалии худро, аз қабили ҳифзи захираҳои об, амнияти озуқаворӣ ва иқлим пешниҳод намояд. Имрӯз Тоҷикистон ҳамчун кишвари ташаббускор ва сулҳпарвар шинохта мешавад.
Дар шароити ҷаҳони ноором, ҳифзи ваҳдати миллӣ масъулияти ҳар як шаҳрванди кишвар аст. Рушди маърифати сиёсиву ҳуқуқии мардум, таълиму тарбияи насли нав дар рӯҳияи дӯстӣ ва таҳаммул, пос доштани арзишҳои миллӣ ва муқовимат бо таҳдидҳои иттилоотӣ — ҳама бояд самтҳои устувори кори ҷомеа ва давлат бошанд.
Ваҳдати миллӣ дар воқеъ як мактаби зиндаи таърих аст, ки дар заминаи сабру таҳаммул, бахшиш ва эҳтироми якдигар бунёд ёфта, имрӯз ба унвони пояи субот ва рушд, дар маркази сиёсати дохиливу хориҷии кишвар қарор дорад. Танҳо дар шароити ваҳдат ва якпорчагии миллӣ метавон Тоҷикистонро ба як давлати пешрафта, инсонмеҳвар ва дорои ободию шукуфоӣ табдил дод.
Ваҳдати миллӣ дар замони муосир на танҳо падидаи таърихӣ, балки арзиши бунёдии давлати демокративу ҳуқуқбунёд маҳсуб меёбад. Он ҳамчун як механизми нерӯманд дар муттаҳидсозии ҷомеаи бисёрқабата ва тақвияти пояҳои давлатдории муосири Тоҷикистон хидмат мекунад. Дар фазои ваҳдат, ҳар як шаҳрванди кишвар, новобаста аз мансубияти миллӣ, забонӣ, динӣ ё сиёсӣ, худро як қисми ҷудонашавандаи ҷомеаи воҳид эҳсос менамояд.